Härliga ledighet

Så är det fredagkväll och känslan av ett par lediga dagar är helt underbar. Lite tradition är att om inget är inbokat så är det "Så ska det låta" som står på tv tablån. Eftersom jag är en musikälskare av rang så kan man inte låta bli att ryckas med, även om det skulle vara lite fusk i programmet som tidningarna har skrivit om. Struntar jag faktiskt blank i.



Jag är lyckligt lottad som har helgen att se fram emot. Både relationsmässigt och arbetsmässigt. Vet att många kanske inte vill ha ledigheten pga familjära skäl med oro och bråk. Det måste vara fruktansvärt och mina tankar kan ofta gå till människor som befinner sig i svåra situationer och som jag önskar får en kraft att ta sig ur eller därifrån.

Sedan vet jag också att om man är arbetslös kanske man inte heller kan njuta av den ledighet som helgerna innebär. För om man är "ledig" hela veckor blir ju inte heller helgen något särskilt. Man kan liksom inte uppskatta ledigheten eftersom man inte uppskattar att vara hemma.

Annars har jag precis för en liten stund sedan haft sonens klassföreståndare i telefonen. Det är en händelse som utspelade sig för tre dagar sedan, där dom behandlar barn olika utifrån samma situation, eftersom min ungdom inte denna gång startade händelsen, men naturligtvis blev delktig och som fick omgående be om ursäkt, MEN inte ÄNNU fått en ursäkt tillbaka blir jag rosen rasande av särbehandlingen.

Det är inte så att jag tror mitt barn på något sätt är någon ängel, vet att ordförrådet är tufft och fult, vilket jag inte försvarar, men det är dock inte alltid och i grunden är det en reko och fin kille. Ingen bråkstake som man sa förr.
Men återigen blir jag så besviken på hanteringen av skolan och deras bemötande framförallt på vissa personer... skulle man behandla människor som dom gör ute i privata sektorn så skulle man inte vara lånvarigt anställd.



Önskar iallafall en trevlig fredag kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0