Ny vecka, massa planering

Så är det söndag kväll och jag har börjar med både planering och packning inför kommande vecka.
Imorgon börjar veckan med ett möte i Umeå och sen far jag vidare till Åmliden och det nya vindkraft projektet som jag blivit involverad i.
Ska övernatta på hotell Källan och bara namnet låter så exotiskt och jag har höga förväntningar. Kanske jag till och med kommer över någon form av massage måndag kväll, skulle inte sitta helt fel.

http://www.kallan-hotell.se/


Onsdag är det dags för återbesök hos hand- och plastik kirurgen, visst är jag lite spänd och nervös, vill så gärna att dom ska se samma framsteg som en annan gör. Det återstår att se.
Tur att min make följer mig på onsdag, känns så mycket bättre med honom vid min sida än att behöva vara själv.

Sen onsdag em så bär det av till Sthlm för möte och samkväm med likasinnande inom mitt företag. Det ska oxå bli trevligt, och jag hoppas på att vi kan tillsammans hitta en gemensam strategi för våra gemensamma frågor för framtiden.

Sonen kommer sova över hos sin farmor/farfar på onsdag för han har skrivning inne i stan på torsdagen för moppe kortet. Det är lite surt för han fick 51 poäng sist men behövde 52 för godkänt. Ibland kan man tycka att dom (lärarna) kunde ha muntligt  med de som är så nära efter det skriftliga provet för att kunna utifrån den muntliga tilläggsdelen ge godkänt till de 15-åringar som ska ta moppe kortet.
Nog för att trafiken är helt annorlunda idag mot för tidigare, men ofta känns det som att detta bara är uppstyrt för att tjäna pengar på ungdommen. Tycker då jag som är mamma till en i moppe ålder, jag kan vara partisk...

Till helgen kommer maken att fara iväg på en tjänsteresa med en leverantör och jag ska passa på att fara söderöver till min syster och hennes familj som bor i Sundsvall. Ska "kidnappa" min son och tvinga honom att följa med, även om jag vet att polarna drar mer än släkten just nu.
Men, han har fått vetskap i god tid och nu verkar han ha förlikat sig med att inte ha något val, så jag ser fram emot en mor/son helg med resten av familjen, det är inte ofta.

Ja just nu försöker jag allstå inte stressa upp mig själv eller se det jobbiga i denna vecka utan ta dagarna som det kommer. Fast visst blir energi nivån låg bara av det som är inplanerat, jag har ju hur som nedsatt förmåga (dvs ingen förmåga) i min vänstra hand och värken finns där dag som natt. Det är värken som tar min kraft, inte antalet saker som är inplanerat. Men jag måste lära mig leva med detta så, styrkan blir att jag känner mig duktig, fast jag vill inte ha några tycka synd om peppning, det stärker mig inte utan då tycker jag människor daltar och det gillar jag inte. Men om dom respekterar det jag gör och säger att jag är stark, det blir jag bara starkare av, konstigt eller???




Kommentarer
Postat av: Karin

Hoppas det går bra på återbesöket ...håller tummarna

2011-05-23 @ 20:35:14
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0