Sveriges norrländska vyer

När jag kom upp till Rusksele och letade hotellet jag skulle bo på mitt i skogen så möttes jag av en björn... det är verkligen tur man har GPS/karta så man vet att man är på ett ungefärligt rätt väderstreck.



Hotell Källan håller på att renovera och göra de gamla rummen fräscha. Det är nämligen så att rummen idag är ca 20 år gamla så dom tyckte att det var lägligt med en renovering. Som tur var har dom hunnit renovera ett antal rum redan nu, ca 70, om jag förstod det rätt, och jag fick bo i ett jättefint rum, fräscht.
Tog dock inga bilder på det av någon anledning.
Hann bara komma in, svida om lite lätt, checka datorn så var det dags för middag. Magen kurrade så lämpligare hade det inte kunnat vara.
Förrätt som bestod av en viltskavssoppa, ljuvligt god men med ett utseende som fick tankarna till annat (se bild), den njöt jag av med en utsikt som var bedårande över nejden (se bild). Det som inte framgår av kortet är den evighet av landskapet som syntes och tog andan en stund.
Hotellet har varit ett stort hälso/spa hotell, och det finns än i dag tillgång till massage mm. Dock behövdes det förbokas så det har jag nu gjort inför nästa vistelse, ska bli skönt!




På vägen hem stannade jag till vid Vormforsen, den platsen hade jag sett på vägen upp men inte tiden att stanna, så nu var det lägligt och om man tänker sig en kraftig fors i rörelse med det dån som sker så kanske ni kan få er en bild av det härliga ljud som uppfyller en vid forskanten.





Det var dock en liten fors om man jämför med exempelvis Mårdseleforsen eller Storforsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0